Over Fleurtjedag.

Hier om ervoor te zorgen dat jij als werkgever of ondernemer moeiteloos je mensen ziet en waardeert.

Het is een van onze belangrijkste basisbehoeftes: je gezien, gehoord en
gewaardeerd voelen. Ervaren je mensen dat anders, dan is de kans groot dat ze
liever boodschappenlijstjes maken dan dat ze actief deelnemen aan die
belangrijke vergadering. Een stapje extra? Vergeet het maar, tenzij het richting
de uitgang is. Met Fleurtjedag zorg jij ervoor dat het waarderen van je collega’s
een feest is voor iedereen. Jouw rechterhand op het gebied van geschenken —
met het gemak van een groot, innovatief bedrijf en met de persoonlijke touch
van een eenpitter.

Vaak gaat het mis, met die cadeaus. Vergeten, na tien jaar een VVV-bon met
een kaartje met alleen ‘Bedankt’ of een boek voor iemand die niet leest. Dat
snappen we ook nog: gepersonaliseerde, passende cadeaus vinden, alle data
bijhouden, het liefst nog inpakken met een mooie strik — dat vraagt inspiratie,
energie, een flinke duit, tijd en ingewikkelde administratie. Jij wil gewoon dat het
geregeld is. En goed ook. Zonder rompslomp, mét het gewenste resultaat.
Fleurtjedag ontzorgt werkgevers en ondernemers die snappen dat hun
medewerkers hun grootste goed zijn en dat op een attente manier willen laten
zien.

“Dat ik in loondienst geen waardering kreeg, was de grootste misser.
Ik was in mijn hoofd allang vertrokken voordat ik besloot echt ontslag te nemen.”

— Patty, mede-eigenaar Fleurtjedag

Bijdragen aan saamhorigheid en werkgeluk
Wij, Marloes en Patty, ondervonden zelf hoe groot de impact is van
verbondenheid met en betrokkenheid van een werkgever — vooral omdat-ie er
niet was. Onze missie? Bijdragen aan meer saamhorigheid en werkgeluk in je
bedrijf. Zodat je collega’s en relaties zich gezien, gewaardeerd en gehoord
voelen. Op zo’n manier dat het ook voor jou leuk is: met gemak, goede service,
goede prijzen en een groot resultaat. Met minimale inspanning voor jou
maximaal attent zijn.

“Wat je aandacht geeft, groeit!
Dat cliché bewijst zichzelf iedere keer weer.”

— Marloes, mede-eigenaar Fleurtjedag

over fleurtjedag_marloes en patty
marloes van den oord patty de vaan fleurtjedag

Marloes: Alles is liefde!

Naast bloed kruipt ook rozenwater waar het niet gaan kan. Ik groeide op met mijn voeten tussen de bloemen en mijn hoofd in de wolken. Op het land droomde ik van een weeshuis — zo een waar het gezellig was. Warm ook, met goede zorg. Die zorg verleende ik uiteindelijk, maar dan op een intensive care. Met veel plezier en liefde, al miste ik iets. De oude liefde voor bloemen bloeide weer op, dus besloot ik in het weekend vanuit een winkelpand aan huis rozen te verkopen. Ik kocht een krijtbord op Marktplaats, zette dat langs de weg en Fleurtjeweekend was geboren.

Twee jaar later vonden zo veel klanten hun weg naar Fleurtjeweekend, dat ik met pijn in mijn hart het ziekenhuis vaarwel zei. Geen makkelijke beslissing, maar het leven gaat nu eenmaal niet over rozen. Of eigenlijk wel: ik besloot al mijn aandacht aan Fleurtjeweekend te geven. Nooit spijt van gehad, want het cliché heeft zich inmiddels bewezen: wat je aandacht geeft, groeit!

Het bosje bloemen van mijn man was het zaadje voor Fleurtjedag.
Fleurtjeweekend is, zoals de naam al zegt, geopend in het weekend. Als lokale ondernemer in het Brabantse Haarsteeg ken ik mijn klanten. We maken graag een praatje en ik weet wat er bij ze leeft, wat ze mooi vinden, wat bloemen voor ze doen. Toen mijn man thuiskwam met een bosje bloemen dat hij van zijn werk kreeg, dacht ik: oei, dat kan anders. Sindsdien maak ik de mooiste boeketten voor bedrijven — met de kwaliteit en de stijl die de klanten van Fleurtjeweekend zo waarderen. En aangezien we nu ook doordeweeks de dagen fleuren van vele medewerkers, was Fleurtjedag geboren.

Attent met het grootste gemak — van lokaal tot nationaal
Mijn lokale ondernemersmentaliteit vind je ook terug in Fleurtjedag. Ik leer jouw bedrijf echt kennen, zodat ik weet wat er speelt en leeft. Met veel liefde en aandacht selecteer ik de bloemen en andere cadeaus die passen bij jouw bedrijf. Om jou écht te helpen om attent te zijn op een gemakkelijke manier.

“Ik weet wat dat vroeger met mij deed, dat gevoel dat ik ertoe doe, dat je gezien
wordt. Dat gevoel wil ik anderen ook geven.”

— Patty, mede-eigenaar Fleurtjedag

Patty: Alles is familie!

Voor mij geen Facebook dat me herinnert aan verjaardagen: ik weet precies
wanneer jij jarig bent, wanneer je trouwde en wat je lievelingseten is. Dat werd
met de paplepel ingegoten door mijn ouders: mijn moeder met deels
Nederlands-Indisch bloed en het Brabantse van mijn vader. Alles draaide bij ons
om familie, samenzijn, gezelligheid en samen eten en drinken. Opgroeien in zo’n
warm en liefdevol nest liet me zien hoe belangrijk verbinding is. Ik geniet ervan
om attent te zijn, zoek altijd naar verdieping in relaties, doe moeite je echt te
zien, besteed aandacht aan details en sfeer en doe graag net even iets extra’s.

Dat zie je terug in mijn werk: altijd op zoek naar een sfeer waarin je die
verbinding, dat teamgevoel en gemoedelijkheid terugvindt. Ik vind het fijn om
met zoveel aandacht voor en betrokkenheid bij anderen in het leven te staan. Ik
weet wat dat vroeger met mij deed, het gevoel dat ik ertoe doe, dat je gezien
wordt en dat gevoel wil ik anderen ook geven.

Chef attente zaken
Bij veel werkgevers voelde ik die verbinding. Daar werkte ik met veel plezier en
nog meer motivatie. Toen noemden ze me ‘chef attente zaken’, omdat ik de
leukste personeelsevenementen organiseerde en de beste presentjes voor
collega’s vond. Helemaal in mijn element, want zo droegen we allemaal bij aan
de positieve bedrijfscultuur. Na een verandering van functie, werkte ik op een
andere afdeling. Ik zocht naar een warm bad, maar vond een verloren gevoel.
Goed functioneren lukte me niet meer door het gebrek aan waardering.
Niemand die me zag; dat sloeg me lam. Ik wist dat er iets moest veranderen,
want mijn werkplezier en motivatie waren volledig verdwenen — en daardoor
ook de energieke en werklustige Patty.

Samen de bloemetjes buitenzetten met Fleurtjedag
Samen met Marloes bezocht ik een evenement voor persoonlijke ontwikkeling.
Marloes vertelde me dat ze Fleurtjedag wilde doorontwikkelen. Grootse plannen!
Zo groots, dat ze dit graag samen met iemand anders wilde doen. Ik was op
zoek naar een manier van werken waarbij ik weer vorm kon geven aan mijn
kernwaarden ‘verbinding en je thuis voelen’. Je voelt ‘m al aankomen: we
raakten aan de praat over Fleurtjedag en zijn daar nooit meer mee gestopt.
De perfecte match voor waardevolle verbinding voor iedereen

Het bleek de perfecte match. Patty vindt nieuwe concepten opzetten, inclusief
de marketing eromheen, fantastisch. Marloes, is de creatieveling. Zij bedenkt de
mooiste bloemcreaties, is altijd op zoek naar cadeaus en stelt de leukste
waarderingspakketjes samen. Patty verwerkt die ideeën dan direct in een
aanbod en campagne. Marloes legt de bal altijd klaar voor het doel en Patty
schiet ‘m erin!

Met Fleurtjedag helpen we bedrijven en ondernemingen meer verbinding maken
met collega’s en relaties. Om hun waardering te uiten — zonder gedoe, met
groots resultaat. Dat kunnen we eigenlijk geen werk noemen; dat is voor ons
echt enorm genieten. Dat maakt ons oprecht elke dag weer blij.

Patty de vaan fleurtjedag